Ένας Χρωματιστός Κόσμος, το Υποσυνείδητό μας – Άρθρο ΙΙΙ, Η χαρά του Τρελού

Με τα άρθρα «Ένας Χρωματιστός Κόσμος, το Υποσυνείδητό μας» ο πρωταρχικός στόχος ήταν να παρουσιαστούν και οι είκοσι δύο κάρτες Ταρώ της μεγάλης Αρκάνας. Από την κάρτα χωρίς νούμερο, του Τρελού μέχρι και την Κάρτα με το νούμερο είκοσι ένα, του Κόσμου. Κάθε παρουσίαση να είναι ταυτόχρονα μια εκτενής ανάλυση του τρόπου με τον οποίο η κάρτα βοηθάει αυτόν που αναζητάει αρχικά την επικοινωνία με το υποσυνείδητό του και τελικά τη θεραπεία του.
Share on facebook
Share on twitter

Στα πρώτα άρθρα επικεντρώθηκα σε όνειρα που είδα το 2018. Θα συνεχίσω να επικεντρώνομαι μέχρι να ολοκληρωθεί ο πρώτος αυτός κύκλος. Αυτή ήταν η χρονιά που γνώρισα με την παρότρυνση της φίλης ψυχολόγου, Μαρίας Λιακάκου, τη «μέθοδο» ψυχοθεραπείας του Alejandro Jodorowsky. Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ήταν που ξεκίνησε και η ιδέα του Θεάτρου Ταρώ. Ο λόγος που στέκομαι σε αυτή τη χρονιά είναι ότι ο ενθουσιασμός μου με τις κάρτες Ταρώ και πιο συγκεκριμένα με κάρτες όπως την Ανώνυμη ή τον Κρεμασμένο ή ακόμα και το Φεγγάρι κινητοποίησαν ιδιαίτερα το υποσυνείδητο και προέκυψαν πολύ έντονα όνειρα με αναφορά σε αυτές. Φυσικά, με βάση την ονειροταρολογία, όλα τα όνειρα μπορούν να εξηγηθούν μέσω των καρτών Ταρώ, όχι μόνο αυτά που έχουν προφανείς εικόνες, λεπτομέρειες ή και αναφορές. Αλλά έχω αποφασίσει, να ακολουθήσω μια κάπως διαφορετική προσέγγιση.

Ποια είναι αυτή η διαφορετική προσέγγιση, λοιπόν; Εδώ ακριβώς βρίσκεται και ο δεύτερος στόχος των συγκεκριμένων άρθρων. Τα τελευταία δύο χρόνια η σχέση με τις κάρτες Ταρώ και φυσικά η επαφή με το υποσυνείδητο μέσω των ονείρων εξελίσσεται. Καθώς «ωριμάζει» αυτή η σύνδεση, αυτή η σχέση, γίνεται βαθύτερη η κατανόησή μου σε όλες τις κάρτες Ταρώ, όχι μόνο με αυτές που συνδέθηκα σχεδόν άμεσα. Ταυτόχρονα, τα ίδια τα όνειρα αποκαλύπτουν βαθύτερους δρόμους επούλωσης των τραυμάτων και επαφής με τον εαυτό μου. Οπότε, είναι στόχος μου να φανεί ξεκάθαρα η εξέλιξη της ίδιας της θεραπείας. Ο δεύτερος λόγος που επιλέγω μόνο μια κάρτα στα συγκεκριμένα άρθρα είναι για να γίνει καλύτερη ανάλυση σε αυτήν, πριν περάσουμε στην ερμηνεία των ονείρων με τη χρήση περισσότερων καρτών Ταρώ.

Στο τρίτο αυτό άρθρο, θα παρουσιάσουμε την κάρτα του Τρελού. Το όνειρο είναι από τον Ιούλιο του 2018.

Όνειρο

Είμαι στο σπίτι μου και εμφανίζεται ο Δ. Ντ.. Μου λέει: «Πρέπει να πας στο ξενοδοχείο… (δεν θυμάμαι το όνομα του ξενοδοχείου)». Μπαίνω σε ένα δωμάτιο, που μου θυμίζει το σπίτι, που νοικιάζανε ο παππούς και η γιαγιά (γονείς της μητέρας μου). Περιμένω να δω τι θα συμβεί. Εμφανίζεται πάλι ο Δ. Ντ. και λέει: «Δεν σου είπα να έρθεις τόσο γρήγορα. Πρέπει να φύγεις». Απορώ με το θράσος του. Ενώ πηγαίνω προς την πόρτα, τον βλέπω να πετάει κάτι από το παράθυρο, που «βλέπει» σε έναν εσωτερικό χώρο του ξενοδοχείου. Δεν δίνω σημασία. Την ίδια στιγμή εμφανίζεται μια γνωστή μου, η Αγγ. Ευ.. Την ώρα, που μπαίνει στο δωμάτιο, καταλαβαίνω ότι έχει ραντεβού με τον Δ.. Κάθομαι δίπλα στην πόρτα σκύβοντας, ελπίζοντας να μην με δει. Χωρίς, όμως, να κρυφτώ πίσω από την πόρτα. Όντως δεν με προσέχει. Φαίνεται ιδιαίτερα αγχωμένη και κάπως «χαμένη». Πηγαίνει κατευθείαν στο μπάνιο να «ετοιμαστεί». Εγώ συνεχίζω να στέκομαι σκυμμένος δίπλα στην πόρτα. Βγαίνει από το μπάνιο και με βλέπει. Δεν ταράζεται. Αντίθετα, θέλει να την ακολουθήσω. Σαν να προτιμάει εμένα από τον Δ.. Της λέω ότι πρέπει να φύγω. Επιμένει κάπως, αλλά επιμένω και εγώ. Και φεύγω. Κατεβαίνω τα σκαλιά και πάω προς την έξοδο του ξενοδοχείου. Ξαφνικά, βρίσκομαι σε έναν άλλο χώρο, πολύ σκοτεινό. Συνειδητοποιώ ότι έχω ξεχάσει τη βαλίτσα μου. Γυρνάω στο ξενοδοχείο, όπου βλέπω κόσμο μαζεμένο στο φουαγιέ. Πλησιάζω να δω τι έγινε. Βρίσκω τον υπεύθυνο του ξενοδοχείου. Μου λέει ότι κάποιος πέταξε μια βαλίτσα από πάνω και σκότωσε ένα ζευγάρι μεσηλίκων. Βλέπω ότι είναι η βαλίτσα μου (μαύρου χρώματος). Τελικά τη βαλίτσα μου είχε πετάξει ο Δ. Ντ. από το παράθυρο. Λέω ότι είναι η δική μου βαλίτσα. Μου τη δίνει χωρίς να απαγγείλει κάποια κατηγορία και φεύγω.

Ας δούμε σε αυτό το σημείο, λοιπόν, κάποιες πληροφορίες για την κάρτα χωρίς αριθμό, την κάρτα του Τρελού:

  • Αντιπροσωπεύει την αυθεντική άνευ ορίων ενέργεια, την απόλυτη ελευθερία, την τρέλα, το χάος ή ακόμα και θεμελιώδεις δημιουργικές ορμές.
  • Μπορούμε να τον δούμε και ως μια μουσική φιγούρα, μιας και το κοστούμι του είναι διακοσμημένο με αντίστοιχα «κουδουνάκια του γελωτοποιού». Αυτά τα μικρά κουδούνια πιθανόν να συμβολίζουν τα τέσσερα κέντρα της ανθρώπινης οντότητας (το πνευματικό/διανοητικό, το συναισθηματικό, το σεξουαλικό/δημιουργικό, το σωματικό/υλικό).
  • Το ζώο, που ακολουθεί τον Τρελό, τείνει τα πόδια του στο κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης, μπορεί να εκπροσωπεί κάτι φιλικό προς αυτόν και να τον βοηθάει (σπρώχνει) να πάει μπροστά. Επιπλέον, επειδή το μισό σώμα είναι εκτός κάρτας, πιθανόν να συμβολίζει το παρελθόν. Ένα παρελθόν, που δεν εμποδίζει την κίνηση προς το μέλλον.
  • Το κοστούμι του Τρελού είναι κόκκινο και πράσινο. Συμβολίζει αντίστοιχα τη Φύση, που φέρει μέσα του (ζώα, φυτά). Τα γαλάζια μανίκια δείχνουν ότι η δράση του είναι πνευματική ταυτόχρονα, ενώ το κίτρινο καπέλο εκπροσωπεί το διανοητικό φως. Στο καπέλο του επίσης, μπορούμε να διακρίνουμε δύο μισοφέγγαρα, το ένα μέσα στον κόκκινο κύκλο στην άκρη του καπέλου, ενώ το άλλο στον πορτοκαλί. Το κόκκινο φεγγάρι εκπροσωπεί το δώρο που αποκομίζει κανείς μέσα από τη δράση, ενώ το κίτρινο φεγγάρι την απόλυτη δεκτική φύση της Συνείδησης.
  • Ανάμεσα στις παραδοσιακές ερμηνείες της συγκεκριμένης κάρτας είναι το «Μεγάλο Ταξίδι», η «Χαρά της Ζωής», η «Απελευθέρωση», η «Ζωτικότητα», η «Ανάγκη για Δράση».

    Σε κάποια συγκεκριμένη ερμηνεία ονείρων, κάποιος θα επικεντρώνονταν στη σχέση με τον «ερωτικό ανταγωνιστή». Κάποιος στον θάνατο του ζευγαριού από τη βαλίτσα μου. Κάποιος θα προσπαθούσε να επιμείνει στις αρνητικές εικόνες αυτού του ονείρου. Αλλά εδώ δεν προκαλούνται ενοχές, δεν μου απαγγέλλονται κατηγορίες. Παίρνω τη βαλίτσα μου όπως ο Τρελός κρατάει το σακίδιο με τις προμήθειες του και φεύγω χωρίς το παρελθόν να είναι εμπόδιο στις επιλογές μου, οποιαδήποτε κατεύθυνση και αν ακολουθήσω.

Οι ανασφάλειες, η εμμονή γύρω από τις τραυματικές εμπειρίες, οι όποιες «προβλέψεις» δεν είναι τίποτα άλλο παρά βάρη, που καλούμαστε να «σκοτώσουμε», να απαλλαγούμε από αυτά. Αυτού του είδους τα «εγκλήματα» το υποσυνείδητο δεν τα τιμωρεί. Καλούμαστε να δούμε το μήνυμα του υποσυνείδητου πριν προλάβει να δράσει η ενοχική συνείδηση. Με αυτόν τον τρόπο, θα βρούμε την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε ένα νέο ταξίδι ανακάλυψης. Θα ξαναβρούμε τη χαρά του τρελού.

Σημείωση: Οι πληροφορίες για τις κάρτες Ταρώ έχουν τις εξής πηγές-βιβλιογραφία:

1. Tarot – The Open Reading του Dr. Yoav Ben-Dov
2. The Way of Tarot, The Spiritual Teacher in the cards των Alejandro Jodorowsky και Marianne Costa